ایران ماوا مرکز اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره سوئیت در تهران / اجاره سوئیت مبله در تهران /اجاره آپاترمان مبله تهران/ اجاره آپاترمان مبله د رتهران

ایران ماوا مرکز اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره سوئیت در تهران / اجاره سوئیت مبله در تهران /اجاره آپاترمان مبله تهران/ اجاره آپاترمان مبله د رتهران

تهرانگردی-باغ موزه هنرهای معاصر

اماکن دیدنی تهران – باغ موزه هنرهای معاصر

 

اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید ایران ماوا همراه شماست.

یکی از موزه هایی که در محدوده بلوار کشاورز تهران واقع شده است موزه هنرهای معاصر است. این موزه که در جوار پارک لاله قرار دارد مساحتی بالغ بر 2000 متر مربع دارد.
در پی ابتکاری که شخصی به نام کامران دیبا به خرج داد و حمایتی که از جانب فرح پهلوی از وی شد در سال 1356 هجری شمسی، درست یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این موزه ساخته شد.
محور فعالیت های موزه هنرهای معاصر هنرهای تجسمی و آثاری است که در این زمینه ساخته شده است.
این موزه را می توان از لحاظ اهمیت، در سطوح بالای مجموعه ای از هنرهای غرب دانست که در قاره کهن آسیا واقع شده است.
یکی از تعاریف و اهدافی که برای این موزه در نظر گرفته شده است نشان دادن سیر تحول در آثار هنری معاصر در زمانی معین است.
معماری موزه و نکات مربوط به آن؛
بنای موزه به عنوان یک نمونه کم نظیر است که بیانگر معماری نوین در ایران است. معماری کهن و سنتی ایرانی و مفهوم و معانی فلسفی دو شاخصه این معماری هستند.

برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما در تماس باشید.

همان طور که قبلا گفتیم سازنده این موزه شخصی به اسم کامران دیبا بود. وی برای این موزه بخش های متعددی مثل معبر و گذرگاه بنا کرد که سلیقه خاصی در پیاده سازی این بخش ها به خرج داده است.
همچنین هشتی و چهارسو از دیگر بخش های چشم نواز موزه می باشند.
شاخصه اصلی این بخش ها بیانگر بودن فرهنگ ایرانی و هنر ناب ایرانیان است.
در حال حاضر می توان این موزه را مرکزی دانست که فعالیتهای هنری مهم ایران با محوریت هنرهای تجسمی در آن انجام می پذیرد.
برای موزه ، یک گالری در نظر گرفته شده که نمایشگاه های هنری در آن برگزار می شود.
در زمانی که این نمایشگاه ها برگزار می شود یکی از گالری ها برای نمایش گنجینه هایی که متعلق به هنرمندان بزرگ دنیاست در نظر گرفته می شود. البته گاهی از دو گالری برای این مهم استفاده می شود.
اگر به سازه موزه خوب دقت کنیم درمی یابیم که معماری مدرن و سنتی در پیاده سازی ساختمان دست به دست هم داده و الهام گرفتن از بادگیرهای مناطق کویری در آن واضح دیده می شود.
در فضای سبز موزه مجسمه هایی قرار گرفته که هرکدام متعلق به شخصیت های هنری مطرح دنیاست. تندیس هنرمندانی مثل آلبرتوجیاکومتی و پرویز تناولی در این محدوده به چشم می خورد.
بازدید کننده برای بازدید باید موزه را دور بزند و به ترتیب می تواند از نگارخانه ، آثار زیبای واقع در هشتی که هنرمندی از ژاپن به نام “نوریوکی هاراگوچی” آن ها را ساخته دیدن کنند.

اجاره آپارتمان مبله در تهران و آپارتمان هایی با امکانات کامل از طریق ایران ماوا

تعداد آثار موجود در مجموعه دائمی را 3000 اثر بیان کرده اند که هر کدام از آنها از ارزش هنری بالایی برخوردار است و آثاری است که از هنرمندان دیروز و امروز، ایرانی و غیر ایرانی برجای مانده است.
از جمله هنرمندان خارجی که آثارش در ماکیت موزه هنرهای معاصر تهران است می توان به پیکاسو و ماکس ارنست اشاره کرد.
بیکن، جانسن و جکسون پلاک از هنرمندان دیگر صاحب اثر این مجموعه هستند.
در مورد مهمترین بخش های مختلفی که در این مجموعه وجود دارد می توان به کتاب خانه تخصصی که انواع کتب به زبانهای مختلف و با موضوعات هنری در آن به چشم می خورد و بخش آرشیو آثار هنری اشاره کرد. در این موزه علاوه بر محلی که امور اداری و هنری و امور بین الملل در آن انجام می گیرد فروشگاه کتاب و دبیرخانه دائمی نمایشگاه نیز از اهمیت خاص خود برخوردارند.
شیوه طبقه بندی کتاب ها به روش ال سی می باشد و بر مبنای همین روش فهرست نویسی شده است.

برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما در تماس باشید.

وضعیت موزه در دوران انقلاب و بعد از آن؛
با پر رنگ تر شدن اعتراضات مردمی و درگیری های خیابانی کارکنان موزه تصمیم گرفتند آثار موجود را به مکانی امن منتقل کنند . آن ها برای این کار زیرزمین موزه را انتخاب کرده و آثار را به آنجا منتقل نمودند.
این تدیبر باعث شد تا آثار از هرگونه خسارت در امان بماند و بعضی این حرکت کارکنان را الهام گرفته از کاری می دانند که در موزه لوور فرانسه برای محافظت از آثار انجام شد.
بعضی از صاحبنظران این حرکت را یکی از نشانه های هنردوستی مردم ایران بیان کرده اند.
گالووی” عشق به زیبایی را عصاره وجود ایرانیان می داند و تمجیدهای زیادی از این خصلت ایرانیان بر زبان جاری می سازد.
بعد از اینکه انقلاب اسلامی در ایران پرچم پیروزی خود را برافراشت با توجه به باورهای اسلامی در میان مردم ایران، مسئولین از نمایش برخی آثار جلوگیری به عمل آوردند.این آثار غالبا نمایش دهنده عریانی انسان بودند.
در دهه 1990 بود که برخی از این آثار به موزه هایی که در کشورهای غربی واقع شده بودند تحویل داده شد.
البته این آثار یک بار در سال 2005 در قالب نمایشگاهی با عنوان “جنبش هنر مدرن” و با محوریت آثار ممنوعه برگزار شد.
افرادی که اجازه بازدید از این آثار را داشتند هنرمندان متخصص بودند. هرچند این آثار هم به طور کامل نمایش داده نشد و برخی از آنها مثل اثری از رنوار با عنوان”گابریل با پیراهن باز” و اثری با عنوان”دو شخص خوابیده بر تخت به همراه خدمتکار” از فرانس بیکن از این جمله بودند.

پایان/.

برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما در ارتباط باشید. ایران ماوا مرکزی مطمئن برای آسایش شما در سفر به تهران.

(برای اطلاع از اجاره سوئیت در تهران با ما تماس بگیرید.)

 

منبع : www.iranmavaa.ir

 

ایرانگردی باغ موزه قصر تهران

اماکن دیدنی تهران – باغ موزه قصر

 

اگر به دنبال اجاره سوئیت در تهران هستید با ما تماس بگیرید.

تهران شهری است که موزه های مختلفی در آن وجود دارد. یکی از این موزه ها که در خیابان پلیس ،خیابان شریعتی واقع شده است، باغ موزه قصر است.

پس از این که در سال 1383 زندان قصر که افتتاح آن در زمان رضا شاه انجام شده بود تعطیل شد، کاربری آن به موزه تغییر یافت و از سال 1391 آن مرکز به عنوان باغ موزه قصر شناخته می شود.

قبل از سخن در مورد باغ موزه قدری بیشتر با زندان قصر آشنا می شویم:

زمانی که رضا شاه زندان قصر را در پاییز سال 1308 هجری شمسی افتتاح کرد  تعداد 192 اتاق برای آن تعریف شده بود و در مجموع 800 نفر گنجایش داشت. این زندان تنها مرکزی بود که برای نگهداری زندانیان در تهران مورد استفاده قرار می گرفت.

در دهه های بعدی نیز این زندان مورد استفاده قرار گرفت و حتی در حکومت جمهوری اسلامی نیز از این زندان برای حبس افرادی استفاده می شد که جرم های غیرسیاسی مرتکب شده بودند، استفاده می شد.

ایران ماوا همراه شما برای اجاره سوئیت در تهران

بعد از اینکه شهرداری در سال 1383 اقدام به خراب کردن بخش هایی از زندان قصر نمود، با پیگیری یکی از نهادها از ادامه این تخریب ممانعت به عمل آمد و توسط شهرداری برای تبدیل فضای زندان به موزه اقدامات اولیه انجام گرفت.

فضایی که در این فاصله تخریب شد مربوط به زندان های زنانی بود که به دلایل سیاسی در حبس بودند.

اگر قدری به عقب تر برگردیم در حدود سال 1177 هجری شمسی یکی از پادشاهان معروف قاجار به نام فتحعلیشاه در دومین سالی که از حکومتش سپری می شد دستور داد تا در جایی خارج از پایتخت قصری بنا کنند. در پی این دستور عمارتی عظیم بنا شد که دارای امکاناتی کم نظیر بود.

دوره ناصرالدین شاه به این قصر مدرن توجه چندانی نشد و این مساله باعث به حاشیه رفتن این سازه شده و از آن به عنوان محلی استفاده می شد که فوج قزاق در آنجا با همراهیانش اردو می زد و بدین ترتیب قصر به تدریج کاربری نظامی پیدا کرد.

در زمان مظفرالدین شاه باغی که در این مکان  وجود داشت، در اختیار اداره ژاندارمری قرار گرفت و قصر به حالتی در آمد که از آن ویرانه ای بیش برجای نماند.

بارش های متعدد در سال 1284 و قبل از آن باعث شد قسمت های زیادی از قصر خراب شود.

اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا

130 سال از ساخت قصر می گذشت که تصمیم بر آن شد که از محل آن به عنوان زندانی نوین استفاده شود و زندانی تاسیس شد که در مورد آن پیش تر سخن گفتیم.

جالب است بدانید اولین کسی که در این زندان محبوس شد کسی بود که آنجا را ساخته بود. سرتیپ درگاهی بعد از این که تنها دو روز از افتتاح زندانی که خودش سازنده آن بود می گذشت به دست رضا شاه به زندان افتاد.

از دیگر زندانیان مشهور می توان به افرادی همچون فرخی یزدی، عبدالحسین تیمورتاش ، بزرگ علوی و قوام السلطنه اشاره کرد.

در دورانی که انقلاب اسلامی ایران جایگزین نظام شاهنشاهی شد نیز امیرعباس هویدا و بسیاری از افراد باقی مانده از رژیم شاهنشاهی که بعدها اعدام شدند، در همین زندان نگهداری می شده اند.

کتاب “53 نفر در زندان قصر” اثری است از بزرگ علوی که به نوعی بازگو کننده خاطرات وی از زندان قصر می باشد.

یگی از قسمت هایی که در موزه قصر بنا شده است ” باغ ایرانی” است. در این باغ گیاهان متنوعی وجود دارد که فضا را بسیار دلنشین کرده است.

موزه تاریخ انقلاب اسلامی”  نیز یکی دیگر از بخش هاست. در این موزه عکس هایی از دوران مبارزات مردم ایران علیه رژیم طاغوت به نمایش درآمده است.

قسمت دیگری که با آن مواجه می شویم، مکانی است که آن را به نام موزه زندان نام گذاری کرده اند. در این بخش از وقایعی که در رژیم شاهنشاهی در زندان اتفاق افتاده است یک بازسازی تجسمی صورت گرفته است.

از دیگر بخش ها می توانیم به باغ هایی که رنگ و بوی ایرانی دارند، گالری های متعدد، فضاهایی که برای نمایشگاه در نظر گرفته شده و سایر بخش هایی که با فعالیتهای فرهنگی هنری دایر هستند، اشاره نمود.

پایان

برای اجاره سوئیت در تهران با ما در ارتباط باشید.

 

 

منبع : www.iranmavaa.ir

 

اجاره سوئیت در تهران محله شریعتی

اجاره سوئیت در منطقه شریعتی

اگر خواهان اجاره سوئیت در تهران هستید سوئیت مبله کد T.C.S.4 گزینه ایده آلی می باشد.

خیابان شریعتی از جمله بلند ترین خیابان های ایران می باشد. واحد مذکور با کد T.C.S.4 که برای اجاره سوئیت در تهران در نظر گرفته شده است در خیابان شید دکتر شریعتی و در خیابان فرعی معلم واقع شده است. این واحد که مساحتی قریب به 40 متر مربع دارد از جمله آپارتمان ها یا سوئیت هایی محسوب می شود که با توجه به متراژ پایین و کم فضای مناسبی برای اقامت علاقه مندان به اجاره سوئیت در تهران را فراهم آورده اند. این سوییت مبله با داشتن امکانات کافی و هر آنچه برای اقامت کوتاه مدت مسافران و عزیزانی که قصد عزیمت به تهران را دارند مناسب می باشد.

(برای اجاره آپارتمان مبله در تهران در کنار شما هستیم.)

از جمله امکانات این سوئیت مبله می توان به موارد زیر اشاره کرد: این سوئیت مبله دارای یک تخت دو نفره (دبل) می باشد که برای استراحت یک خانواده دو نفره مناسب می باشد. این تخت خواب یک تشک طبی نیز دارا می باشد که برای استراحت عزیزان و مسافرانی که از بیماری های ستون فقزات رنج می برند مناسب می باشد، و می تواند شرایط خوبی جهت اسایش و آرامش پدید آورد.

وجود بخاری و مبلمان راحتی و وسایل آشپزخانه نیز از دیگر وسایل موجود در این واحد می باشد.

(برای اطلاع از اجاره سوئیت در تهران با ما تماس بگیرید.)

 

منبع : www.iranmavaa.ir

 

اماکن دیدنی تهران – باغ موزه قصر

 باغ موزه قصر

 

اگر به دنبال اجاره سوئیت در تهران هستید با ما تماس بگیرید.

تهران شهری است که موزه های مختلفی در آن وجود دارد. یکی از این موزه ها که در خیابان پلیس ،خیابان شریعتی واقع شده است، باغ موزه قصر است.

پس از این که در سال 1383 زندان قصر که افتتاح آن در زمان رضا شاه انجام شده بود تعطیل شد، کاربری آن به موزه تغییر یافت و از سال 1391 آن مرکز به عنوان باغ موزه قصر شناخته می شود.

قبل از سخن در مورد باغ موزه قدری بیشتر با زندان قصر آشنا می شویم:

زمانی که رضا شاه زندان قصر را در پاییز سال 1308 هجری شمسی افتتاح کرد  تعداد 192 اتاق برای آن تعریف شده بود و در مجموع 800 نفر گنجایش داشت. این زندان تنها مرکزی بود که برای نگهداری زندانیان در تهران مورد استفاده قرار می گرفت.

در دهه های بعدی نیز این زندان مورد استفاده قرار گرفت و حتی در حکومت جمهوری اسلامی نیز از این زندان برای حبس افرادی استفاده می شد که جرم های غیرسیاسی مرتکب شده بودند، استفاده می شد.

ایران ماوا همراه شما برای اجاره آپارتمان مبله در تهران

بعد از اینکه شهرداری در سال 1383 اقدام به خراب کردن بخش هایی از زندان قصر نمود، با پیگیری یکی از نهادها از ادامه این تخریب ممانعت به عمل آمد و توسط شهرداری برای تبدیل فضای زندان به موزه اقدامات اولیه انجام گرفت.

فضایی که در این فاصله تخریب شد مربوط به زندان های زنانی بود که به دلایل سیاسی در حبس بودند.

اگر قدری به عقب تر برگردیم در حدود سال 1177 هجری شمسی یکی از پادشاهان معروف قاجار به نام فتحعلیشاه در دومین سالی که از حکومتش سپری می شد دستور داد تا در جایی خارج از پایتخت قصری بنا کنند. در پی این دستور عمارتی عظیم بنا شد که دارای امکاناتی کم نظیر بود.

دوره ناصرالدین شاه به این قصر مدرن توجه چندانی نشد و این مساله باعث به حاشیه رفتن این سازه شده و از آن به عنوان محلی استفاده می شد که فوج قزاق در آنجا با همراهیانش اردو می زد و بدین ترتیب قصر به تدریج کاربری نظامی پیدا کرد.

در زمان مظفرالدین شاه باغی که در این مکان  وجود داشت، در اختیار اداره ژاندارمری قرار گرفت و قصر به حالتی در آمد که از آن ویرانه ای بیش برجای نماند.

بارش های متعدد در سال 1284 و قبل از آن باعث شد قسمت های زیادی از قصر خراب شود.

اجاره آپارتمان مبله تهران با ایران ماوا

130 سال از ساخت قصر می گذشت که تصمیم بر آن شد که از محل آن به عنوان زندانی نوین استفاده شود و زندانی تاسیس شد که در مورد آن پیش تر سخن گفتیم.

جالب است بدانید اولین کسی که در این زندان محبوس شد کسی بود که آنجا را ساخته بود. سرتیپ درگاهی بعد از این که تنها دو روز از افتتاح زندانی که خودش سازنده آن بود می گذشت به دست رضا شاه به زندان افتاد.

از دیگر زندانیان مشهور می توان به افرادی همچون فرخی یزدی، عبدالحسین تیمورتاش ، بزرگ علوی و قوام السلطنه اشاره کرد.

در دورانی که انقلاب اسلامی ایران جایگزین نظام شاهنشاهی شد نیز امیرعباس هویدا و بسیاری از افراد باقی مانده از رژیم شاهنشاهی که بعدها اعدام شدند، در همین زندان نگهداری می شده اند.

کتاب “53 نفر در زندان قصر” اثری است از بزرگ علوی که به نوعی بازگو کننده خاطرات وی از زندان قصر می باشد.

یگی از قسمت هایی که در موزه قصر بنا شده است ” باغ ایرانی” است. در این باغ گیاهان متنوعی وجود دارد که فضا را بسیار دلنشین کرده است.

موزه تاریخ انقلاب اسلامی”  نیز یکی دیگر از بخش هاست. در این موزه عکس هایی از دوران مبارزات مردم ایران علیه رژیم طاغوت به نمایش درآمده است.

قسمت دیگری که با آن مواجه می شویم، مکانی است که آن را به نام موزه زندان نام گذاری کرده اند. در این بخش از وقایعی که در رژیم شاهنشاهی در زندان اتفاق افتاده است یک بازسازی تجسمی صورت گرفته است.

از دیگر بخش ها می توانیم به باغ هایی که رنگ و بوی ایرانی دارند، گالری های متعدد، فضاهایی که برای نمایشگاه در نظر گرفته شده و سایر بخش هایی که با فعالیتهای فرهنگی هنری دایر هستند، اشاره نمود.

پایان

برای اجاره سوئیت مبله در تهران با ما در ارتباط باشید.

ایران ماوا برای اجاره سوئیت مبله در تهران بهترین گزینه ها را معرفی می کند.

 

منبع : www.iranmavaa.ir

 

اجاره آپارتمان مبله در تهران محله اقدسیه

اجاره آپارتمان مبله در محله اقدسیه تهران

در این مطلب به معرفی آپار تمان کد T.N.AP.6 واقع در اقدسیه تهران به علاقه مندان اجاره آپارتمان مبله در تهران می پردازیم.

واحد فوق جز یکی از واحدهای بسیار پر طرفدار سایت ایران ماوا می باشد. چرا که این آپارتمان مبله نوساز و با امکاناتی بسیار لوکس دیزاین و طراحی شده است . واحد مذکور با دارا بودن متراژی قریبا به 90 متر مربع فضایی دلنشنین و مطبوعی را برای میهمانان ساکن در خود فراهم آورده است. واحد کد T.N.AP.4 دارای یک اتاق خواب می باشد. اتاق خواب مذکور دارای یک حمام مستر بمی باشد. میز آرایش و تخت خواب دو نفره و تشک طبی از دیگر امکانات و تجهیزات موجود در این اتاق خواب هستند. از دیگر وسایل حاضر در این واحد تلویزیون چهل و دو اینچ و اسپیلت جهت تهویه هوای داخل واحد می توان اشاره کرد. آشپزخانه این آپارتمان مبله با طراحی بسیار شیک و امکاناتی مانند لبایشویی امکان استقرار مسافران برای مدت های مدید را نیز فراهم می آورد. لازم به ذکر هست وسایل موجود در آشپزخانه بسیار کامل می باشد به گونه ای که شما را از خرید غذا بی نیاز خواهد کرد. سرویس قابلمه و قاشق و چنگال و بشقاب به تعداد ظزفیت افرادی که در این واحد پذیرش می شوند موجود می باشد .  این واحد علاوه بر مزایای فوق دارای آسانسور و پارکینگ برای خودرو مسافران عزیز می باشد.

اگر در نقشه شهر تهران منطقه اقدسیه را مشاهده کنید منوجه خواهید شد که این منطقه دسترسی خوبی به مناطق شرقی نیز دارد.

برای اجاره آپارتمان مبله در تهران می توانید از طرق مشخص شده با ما در ارتباط باشید.

 

منبع : www.iranmavaa.ir