ایران ماوا مرکز اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره سوئیت در تهران / اجاره سوئیت مبله در تهران /اجاره آپاترمان مبله تهران/ اجاره آپاترمان مبله د رتهران

ایران ماوا مرکز اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره سوئیت در تهران / اجاره سوئیت مبله در تهران /اجاره آپاترمان مبله تهران/ اجاره آپاترمان مبله د رتهران

آشنایی با اماکن دیدنی تهران – تکیه دربند(قسمت سوم)

امروزه بسیاری از مسافران اجاره آپارتمان مبله تهران را در الویت قرار می دهند. خوانندگان گرامی می توانند برای سهولت در اجاره آپارتمان مبله تهران با ما تماس بگیرند.
بسیاری به نخل گردانی اعتقاد دارند و این مراسم را با شکوه خاصی برگزار می کنند.
 قدیم تر ها این نخل را از داخل حسینیه در می آوردند و بر سر مزار سید علی همان اولین عالم دربند می بردند اما اکنون دیگر این رسم وجود ندارد و فقط آنرا در ظهر روز عاشورا درون حسینیه می چرخانند.
تکیه ی دربند دارای وسعت زیادی می باشد که به 600 متر مربع می رسد. سال های اول که تکیه به وجود ساختمانی وجود نداشت و فقط یک زمین بزرگ بود که در مواقع خاص جوان ها جمع می شدند و چادری برپا می کردند که به واسطه ی تیرک ها سرپا می ماند.
بعدها که چادر به مشکلات زیادی برخود از جمله نفوذ آب به درون آن مردم به فکر ایجاد ساختمان افتادند که بعدها دیوارکشی شد و سقف برای آن هم زدند. در داخل تکیه می توان چند علامت دید که بعضی از آنها 5 تیغه و بعضی دیگر7 تیغه می باشند.
 یکی از آنها که بسیار قدیمی است مربوط به 100 سال پیش و متعلق به حاج علی میری می باشد. این علامتها در اصفهان ساخته شدند و برای سفارش آنها حاج علی اکبر میری به آن شهر می رفت.
سقف تکیه ی دربند در حدود 80 سال پیش شیروانی شد.
این موضوع را سید حسین میری می گوید، وی خادم مسجد امیر المومنین می باشد.
 در این تکیه چند حجره است که هر کدام از آنها مربوط به طایفه ی خاصی بود و در آن ها از میهمان ها پذیرایی می شد.
هر کدام از این حجره ها سماور مخصوص به خود را داشت.
بعد ها فردی به نام آقا سید جعفر دستور داد که این سماورها همه جمع شوند و وسایل پذیرایی نیز یکی شود بنابراین حسینیه از حالت حجره حجره در آمد.
 فردی به نام حسین مرزوقی مسوول پخش غذا بود و اینچنین که از وی تعریف می کنند می گویند که هیچوقت خودش غذا نمی خورده و همه را بین مردم تقسیم می کرده است.
عکس هایی از تمام علمای منطقه، از جمله سید علی، ابوتراب، سید جعفر و سید کمال الدین همانهایی که در بالاتر نیز اسمشان آورده شد بر ستون های تکیه نصب شده است. گویا تمام این افراد در ماه رجب فوت کرده اند و ازین منظر نکته ی جالبی در مورد وفات آنها می باشد.
سید علی که فردی مستجاب الدعوه بوده افراد زیادی به دیدنش می آمدند که از جمله آنها می توان به وزرای قاجار نیز اشاره کرد. علاوه بر سیدعلی به توضیح در باره ی دیگر بزرگان این منطقه می پردازیم:
بعد از سید علی سید ابوتراب عالم بزرگ محله شناخته می شود که بعدها لقب دین پروری را برای خود برمی گزیند.
 گفته می شود او اولین فردی است که کلنگ تاسیس حسینیه را زده است. گفته می شود که وی در سال 1343 قمری فوت کرد. پسر وی سید جعفر بود که برای تحصیل از ایران به نجف رفت و نزد آیت الله خراسانی به تلمذ پرداخت.
 پسر وی سید کمال الدین نام دارد که زندگی بسیار ساده ای داشت وخود را وقف مردم کرده بود تا حدی که مردم خانه اش را پناهگاه خود می دانستند.
 سید کمال الدین در مکتب قرآن را آموخت و با درسهای فارسی و عربی نیز آشنایی یافت و بعدها برای ادامه تحصیل به مدرسه ی محمودیه رفت. از جمله اتفاقات مهم دوران وی درس خواندن با آیت الله طالقانی بود. وی در سال 1414 به رحمت ایزدی پیوست.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله تهران در سفرهای شما به پایتخت.


منبع: www.iranmavaa.ir

آشنایی با اماکن دیدنی تهران – تکیه دربند(قسمت دوم)

برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.
از برخی از افراد قدیمی این تکیه پرسش های صورت گرفته در رابطه با چگونگی اطعام عزاداران حسینی.
آنها می گویند که در قدیم هر خانه ای به سهم خود نذری می پخت و به تکیه می آورد که این غذاها بیشتر بر روی دوری یا سینی مسی قرار داشته اند.
آنها می گویند که اکثر این غذاها خورش قیمه با پلو بوده است. این قضیه تا 20 شب اول محرم که که روضه و تعزیه برگزار می شده بر پا بوده است.
با رفتن به داخل آبدارخانه ی تکیه با دو سماور بزرگ مواجه می شویم که یکی از آنها مربوط به دوران پهلوی و دیگری به پیش از آن به 100 سال قبل برمی گردد.
 حکایتی درباره ی این تکیه وجود دارد که نشانگر نگاه خاص اهل بیت به مریدان و عاشقان می باشد. یکی از مسوولین حسینیه می گوید یک شب مهمان های زیادی از تجریش به تکیه آمده بود و غذا کم آمد.
می گوید یکی از پیرغلام ها به نام سید علی اصغر میری شروع کرد به دعا خواندن در هنگام توزیع غذا و معجزه بود که غذا کم نیامد. تا به حال نیز ازین دسته اتفاق ها نه تنها در این تکیه و این محله بلکه در هر جای دیگری کم نبوده.
 مردمی با اعتقاد خالصانه و عشق به اهل بیت اتفاق های باورنکردنی برای خود رقم می زنند.
در قسمت غربی تکیه حجره ای واقع است که در بالای آن عکس هایی از شهدای این منطقه قرار دارد.
 شمار این عکسها به 27 می رسد.
اگر کمی به آنطرف تر نگاه کنیم منبری را  می بینیم که بر روی آن علمای به نام دربند به وعظ و خطابه می پرداختند.
رابطه ی بین علمای دربند فامیلی و اکثرا پدر پسر بوده اند.
 اولین آنها فردی به نام سید علی بوده که سید ابوترابی که بالاتر به وی اشاره شد پس از وی عالم به نام آن منطقه بوده است.
این دو رابطه ی خویشاوندی با هم داشتند.
 پس از سید ابوتراب که صد سال پیش فوت کرد سید جعفر روی کار آمد و پس از وی نیز سید کمال الدین که لقب وی در بین مردم مهدی بوده است.
اکنون تنها یک نفر از نسل سید ابوتراب باقی مانده که نام وی نیز سید جمال الدین دین پرور است.
 این شخص اکنون رئیس بنیاد ملی نهج البلاغه است و امام جماعت مسجد اعظم تجریش نیز می باشد.
 امام جماعت تکیه تجریش اکنون فردی به نام حاج آقا فقیهی می باشد که البته از طایفه ی همین علمای دربند است. زمانی که رضاخان در سال 1318 دستور به بسته شدن تکیه ها و حسینه ها داد و مراسم های عزاداری برای امام حسن و دیگر ائمه را منع کرد این تکیه یکی از آنهایی بود که بسته شد.
نخل گردانی یکی از رسوماتی است که در عزاداری در شهرهای مختلف برپا می شود.
 برای این امر یک صندوق چوبی مزین را بر روی دست های خود می گیرند که در این امر افراد زیادی شرکت می کنند. این صندوق چوبی نمادی از تابوت سیدالشهدا است.
در این تکیه نیز یک نخل وجود دارد که با پارچه های سبز و مشکی و آیینه و دو شمشیر زینت داده شده است.
برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.


منبع: www.iranmavaa.ir

آشنایی با اماکن دیدنی تهران – تکیه دربند(قسمت اول)

برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید.

 

علاقه ی بسیار زیاد ایرانیان به اهل بیت پیامبر از همان روزهایی که به اسلام گرایش پیدا کردند هویدا بود.
 این علاقه تا حدی زیاد بود که بسیاری از ایرایان از جمله کیان در انتقام خون امام حسین مختار را همراهی کردند.
 جلوه ی دیگر این علاقه را می توان نامه های بسیاری را مثال زد که اهالی خراسان برای امام رضا و دعوت از وی فرستادند.
اما این عشق و علاقه ای که ایرانیان به اهل بیت دارند را نمی توان مختص به منطقه ی خاصی دانست زیرا درسراسر ایران در مواقع غم اهل بیت مراسم های خاصی در رابطه با آن و در مواقع شادی و ولادت ها نز مراسم خاصی در رابطه با آن برگزار می شود.
از قدیم مردم در ایام محرم و صفر و یا شبهای قدر در حسینیه ها گرد هم جمع می شدند و به خواندن روضه و عزاداری و دیگر اعمال می پرداختند.
 حسینیه ای در تهران قرار دارد که دارای قدمت بسیار زیادی می باشد. این حسینیه در دربند واقع شده و اهالی نام آنرا تکیه دربند می دانند. در واقع همزمان با ایجاد شهر تهران این حسینیه نیز شکل گرفت یعنی چیزی حدود دویست سال پیش.
اگر پا به درون این حسینیه بگذارید حال و هوای معنوی عجیبی شما را فرا می گیرد که البته بی دلیل هم نیست. تکیه دربند با توجه به پیشرفت شهر و مدرن شدن همان شکل قدیمی خود را حفظ کرده است و سنت و آداب گذشته ی خود را نیز دارا می باشد.
تکیه ی دربند در یکی از کوچه های باریک محله قرار دارد. این تکیه برای کسانی که بار اول می خواهند به آنجا بروند پیدا کردنش کار راحتی نیست که البته به دلیل نصب کردن پارچه های مشکی کنار مسیل این امر بسیار سهل شده است.
البته پیدا کردن این تکیه فقط برای افراد جدید سخت است وگرنه مردم آن منطقه به قدری با این حسینیه انس دارند که گویی خانه ی دومشان در آنجاست.
 اگر پا به درون حسینیه بگذارید افرادی را می بینید که در حال کار کردن در آبدارخانه هستند.
 پرچم های بسیاری از سقف حسینیه آویزان است و بر در و دیوار نیز بسیاری کتیبه های رنگارنگ و پرچم های مشکی مشاهده می شود. سقف این تکیه در حدود 7 متر ارتفاع دارد که در نوع خود بلند به حساب می آید.
در شبهای محرم بعضی افراد قبل از اذان مغرب به این حسینیه می آیند و مشغول به دعاخوانی و راز و نیاز با خدا می شوند.

برخی آداب و رسوم در این تکیه بوده استکه امروزه برداشته شده. اگر گذرتان به تکیه دربند بیفتد در قسمت شمالی آن یک بخش است که کمی از زمین ارتفاع بیشتری دارد. بر اساس پرسش ها معلوم شد که این تکه محل نشستن بزرگان و علمای محله بوده است. زمانی که وقت صرف غذا می رسیده است جوانان با تنگ و تشت آب می آمدند و این علما دست های خود رامی شستند.

 اعتقاداتی نیز بوده است برای شفای بیمار در رابطه با آقایی به نام آقا سید ابوتراب که گفته می شد به هر کی که هفت لقمه غذا بدهد بیماری اش شفا می یابد.
 بر اساس چیزهایی که گفته شد معلوم  می گردد که قدیمی ها به احترام به بزرگترها خیلی اهمیت می دادند و جوانان نیز برای ریش سفیدهای محله احترام خاصی قائل بوده اند اما اکنون دیگر آن حس و حال وجود ندارد و این را می توان از ننشستن بزرگان محله بر روی همان تکه ی مرتفع تر فهمید.
اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.


منبع: www.iranmavaa.ir

آشنایی با محله های تهران – امامزاده عزیز(قسمت دوم)

برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .
اگر از اهالی قدمت امامزاده را بپرسید به شما می گویند که امامزاده 1200 سال قدمت دارد. یکی از اهالی قدیمی و تاریخ شناس محل درباره ی امامزاده عزیز می گوید که وی بعنوان جا مانده از کاروان مرو شهرت دارد.
از سالهایی که امامزاده عزیز در این منطقه مدفون بوده است مردم آن را به اسم های مختلفی می شناختند.
یکی از این اسم ها امامزاده اناری است که شاید دانستن علت این اسم برایتان جالب باشد.
یکی از اهالی قدیمی که 80 سال پیش این منطقه را به یاد می آورد می گوید که قدیمتر ها ساختمان امامزاده سه اتاق داشت که اتاق امامزاده در وسط و دو اتاق دیگر در سمت راست و چپ مزار مردم عادی بوده است.
 وی اذعان می دارد که این سه اتاق سر جمع یک ایوان داشته اند و یک گنبد.
گنبد این امامزاده به رنگ قرمز بوده است برای همین مردم به آن امامزاده اناری می گفتند. همچنین وی می گوید که راهی که به امامزاده می رسید جاده ای خاکی رو بوده است که اکنون دانشگاه شهید بهشتی در آن ساخته شده است.
از زمانی که این امامزاده در اینجا دفن شده است تا به امروز مردم اعتقاد زیادی به وی داشته اند و رسوم خاصی نیز داشته اند. سنگ مستطیلی شکلی رو به روی ضریح بوده است که مردم سنگ های کف رودخانه را به آن می زدند و اعتقاد داشتند که اگر سنگ به آن بچسد حاجت روا می شوند.
از دیگر خاطره های  دلنشین اهالی از گذشته ی امامزاده غروب هایش است. زمانی که مردم برای زیارت به امامزاده می رفتند و پس از اتمام آن بر روی تپه به تماشای غروب آفتاب می پرداختند. تا جایی که تا چشم کار می کرد زیر پایشان باغ و سرسبزی بوده است.

تا کنون اتفاقات زیادی بر سر ساختمان امامزاده افتاده است.

در سالهایی که اصلاحات ارضی صورت گرفت بسیاری از مناطق اطراف امامزاده از آن سلب شد و به کارهای دیگری اختصاص داده شد از جمله اینکه مسجدی در همان حوالی برای دانشجویان شهید بهشتی ساخته شد.
 در دهه 50 هم ساختمان امامزاده به طور کلی از بین رفت و پس از آن ساختمان فعلی بدون گنبد به جای مخروبه شکل گرفت. دور و بر آن نیز برج ساعت را ساختند. سالهای اخیر که 5 شهید گمنام در این امامزاده به خاک سپرده شد فضای اطراف نیز به امامزاده اختصاص یافت.
از جمله رسومات مردم اوین در روز عاشورا این است که به امامزاده می روند و طبق سنت قدیمی ها به قرائت زیارت عاشورا می پردازند.
با اجاره سوئیت مبله در تهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.


منبع: www.iranmavaa.ir

آشنایی با محله های تهران – امامزاده عزیز(قسمت اول)

برای اجاره آپارتمان مبله با ما در تماس باشید.
درزمان ظلم و جور حاکمان بنی امیه و بنی عباس شیعیان بسیار زیر سلطه ی ظلم و ستم بودند و در کشورهایی چون عراق و شام آرامشی نداشتند.
 بسیاری از آنها به ایران مهاجرت می کردند زیرا از علاقه ی ایرانیان به اهل بیت آگاه بودند و می دانستند که در ایران جایشان امن است و جانشان در خطر نیست.
 بسیاری از این افرادی که به ایران مهاجرت کردند از نوادگان امامان معصوم بودند که بعدها بر روی مقبره شان حرمی ساخته می شد.
یکی از امامزاده هایی که در سالهای بسیار دور در حدود 1000 سال پیش به ایران مهاجرت نمود امامزاده عزیز است.
 کمتر کسی آدرس این امامزاده را می داند و یا حتی اسم آن را شنیده است. امامزاده عزیز در اوین قرار دارد که در پایینتر به توضیح مفصل آدرس آن می پردازیم:
برای رفتن به این امامزاده باید از میدان شهید بهشتی به سمت شمال حرکت کنید.
اگر در طول راه از مردم بپرسید که امامزاده عزیز کجاست قریب به یقین بسیاری از آنها نمی دانند برای همین شما باید از یک آدرس از پیش تعیین شده استفاده کنید.
برای رفتن به امامزاده عزیز باید یک مسیر سربالایی را طی کنید. اهالی قدیمی محل می گویند که بارگاه امامزاده بر روی تپه قرار دارد.
وقتی به امامزاده می رسید در ورودی صحن را مشاهده می کنید که 5 شهید گمنام در کنار آن مدفون هستند.
دور قبرهای این شهدا دیوار آجری کوتاهی ساخته شده است.
 امامزاده عزیز در ارتفاع بسیار زیادی از زمین ساخته شده و همین موضوع باعث شده که از آن بالا کل شهر را بتوان مشاهده کرد. آجرهای امامزاده قرمز رنگ و سردر آن نیز کاشیکاری آبی دارد.
بر روی کاشیکاری ها با خط نامعلومی نوشته شده است امامزاده عزیز.
کمی در مورد نحوه ی ورود این امامزاده به ایران توضیح بدهیم.
امامزاده عزیز همزمان با حضرت علی بن موسی الرضا وارد ایران شد.
امام رضا (ع) زمانی که قصد عزیمت به سمت ایران کرد تعدادی از بستگان و خویشانش را نیز با خود به ایران آورد و امامزاده عزیز نیز از همین خویشاوندان است.
بسیاری از بستگان امام رضا در جنگ بدر شهید شدند و بسیاری دیگر نیز در میانه های راه سکونت گزیدند.
امامزاده عزیز نیز اوین را برای سکونت خود انتخاب کرد و پس از مردن وی این مکان تبدیل به مکانی مقدس شد و مردم برای سکونت خانه های خود را روی تپه و اطراف امامزاده ساختند.
بعدها به دلیل پایین آمدن بستر رود مردم هم خانه های خود را به قسمت های پایینی انتقال دادند.
خوانندگان گرامی؛ اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله با شرابط مناسب و امکانات رفاهی هستید با ما درارتباط باشید.


منبع: www.iranmavaa.ir