ایران ماوا مرکز اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره سوئیت در تهران / اجاره سوئیت مبله در تهران /اجاره آپاترمان مبله تهران/ اجاره آپاترمان مبله د رتهران

ایران ماوا مرکز اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره سوئیت در تهران / اجاره سوئیت مبله در تهران /اجاره آپاترمان مبله تهران/ اجاره آپاترمان مبله د رتهران

اماکن دیدنی تهران – قنات مقصود بیک (قسمت دوم)

برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید.
تصاویری  در اذهان مردم است که انواع استفاده ی مردم از آب این رودخانه را نشان می دهد. زنان روستا هر روز صبح برای شستن رخت و فرش های کثیف به لب رودخانه می آمدند که البته برای شستن آنها آداب خاصی را رعایت می کردند. از جمله اینکه لباس کثیف را ابتدا در آب گرم شده بوسیله ی چراغ نفتی می شستند سپس برای آب کشی به لب رودخانه می رفتند.
در مورد گوارایی آب این منطقه هم می گویند که از بس خوشمزه بوده نیاز به اضافه کردن هیچ چیزی نداشته و در تمام فصول سال حتی تابستان دمای آن بسیار خنک بوده است. مردم روستا با کوزه های گلی خود سر رودخانه می آمدند و برای مصرف آشامیدنی خود آب بر می داشتند.

با گذشت زمان و افزایش جمعیت منطقه یک قهوه خانه در کنار رودخانه باز شد که صاحب آن آقایی به نام اسماعیل تجریشی بوده است. اسماعیل تجریشی تخت ها و صندلی های خود را کنار آب گذاشته بود و به این دلیل به صفای این قهوه خانه به شدت افزوده بود. دیگ آبگوشت اسماعیل تجریشی همیشه به بار بوده است .و چایی او نیز همیشه دم بوده. به دلیل اینکه این قهوه خانه در کنار رودخانه ی مقصود بیک قرار داشته است به قهوه خانه ی مقصود بیک شهرت یافته بود. برای سهولت رفت و آمد مردم از رودخانه دو پل بر روی آن زدند که یکی جنس چوبی داشت و دیگری هم جنس سیمانی داشت.گاها اهالی راه آب را از طریق سنگ در کنار پل سیمانی می بستند و از این طریق باعث جمع شدن آب می شدند و در آن به شنا می پرداختند.

 یکی از مواردی که جزو ویژگی های شمیرانات بوده است و امروزه در آن مشاهده نمی شود درخت تهک است. تعدادی از این درخت ها در کنار رودخانه بوده است و اینطور که می گویند میوه هم می داده است.
اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.
یکی از دلایل اصلی نابود شدن قنات مصقود بیک سیل سال 66 تجریش است. این سیل نه تنها رودخانه را نابود کرد بلکه خانه های اطراف و همچنین بسیاری از مناطق تجریش را به نابودی کشاند.
 دیگر نه از آن رودخانه ی پر سر و صدا و نه آب گوارایش خبری است و نه از مردمی که اطراف آن سکونت می کردند. امروزه از مقصود بیک تنها نشانه ای مانده است در کاخ سعدآباد و کمی پایین تر از میدان تجریش است که البته بخشی از آن به فاضلاب می ریزد برای همین اهالی محله می گویند که گاها از آن بوی ناخوشایندی به مشام می رسد.
 با اینکه نه اثری از آن رودخانه ی پر سر و صدا نمانده است اما هنوز هم یاد آن در اذهان مردم باقیست و اهالی وقنی قصد آدرس دادن دارند هنوز هم  می گویند سر مقصود بیک. تمام آن زیبایی ها، آن آب گوارا، قهوه خانه ی مقصود بیک و هر چیز دیگر با سیل برده شد و تنها چیزی که از مقصود بیک ماند یاد و خاطره اش در اذهان مردم است.
اجاره آپارتمان مبله در تهران با ایران ماوا


منبع: www.iranmavaa.ir

آشنایی با محله های تهران – امام زاده حسن(قسمت اول)

برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.
در دوران حکومت مروانیان و عباسیان به دلیل سخت گیری بسیار آنان نسبت به شیعیان، ائمه معصومین و پیروان آنها و نوادگانشان به اماکن مختلفی به جهت دور ماندن از اذیت و آزار آنها مهاجرت می کردند. بعضیاز انها به ایران آمده اند که یک مورد از آن ها امامزاده حسن است که مرقد فعلی اش درشهر تهران است که در پایین به توضیح درباره ی آن می پردازیم:
امامزاده حسن زمانی که به ایران آمد فرزند خود را که شاهزاده محمد نام داشت را نیز همراه خود آورده بود. به در خانه ی شخصی که سرافراز نام داشت رفت تا برای پسر خود طلب نان کند. همچنین از وی وسایل باغبانی نیز طلب کرد.
 سرافراز به داخل خانه رفت و موضوع را پدر در میان گذاشت. پدر وی گفت که سرافراز برود و او خودش نان را می برد. سر افراز رفت و زمین خودش را سرسبز و خرم دید. پدر فهمید که این دو تن از اولاد علی هستند و آنها را کشت.
بعدها مرقد وی ساخته شد و بعنوان زیارتگاهی متبرک مورد احترام مردم قرار گرفت. مکان فعلی این امامزاده در بین پل امامزاده معصوم و سه راه آذری قرار دارد.
نسل امامزاده حسن به امام حسن مجتبی بر می گردد و نسبت وی با حضرت عبدالعظیم حسنی این است که پسر عموی یکدیگر می باشند. مرقد مطهر این امامزاده دارای صحن، گنبد و بارگاه می باشد.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت در تهران
رواقی نیز در این حرم است که در بین آن و حرم مطهر یک در خاتم کاری شده نصب است که بر روی آن نسبت امامزاده حسن با امام دوم شیعیان یعنی امام حسن نوشته شده است. تاریخ ساخت این در سال 1276 هجری قمری می باشد. گنبد این حرم زمینه ای مشکی رنگ دارد که بر روی آن کاشی هایی با رنگ های آبی فیروزه ای و سفید تزیین داده شده است. کتیبه ای که دور گنبد را پوشیده است مربوط به دوره ی ناصر الدین شاه می شود که البته روی آن مشتمل بر آیات قرآنی است.
 آینه کاری های داخل حرم نیز به دست شخصی به نام محمدرضا نوید به انجام رسیده است که این کار به سال 1358 هجری صورت گرفته است. از دیگر آثار فتحعلی شاه که در این حرم می توان مشاهده نمود صندوق چوبی است که مشتمل بر کتیبه ای به خط نستعلیق با مضمون صلوات بر چهارده معصوم و برخی اشعار می باشد.
امامزاده حسن در زمان عبدالملک مروان به ایران مهاجرت نمود و دلیل آن هم همانطور که گفته شد سختگیری بنی امیه به اهل بیت و پیروان ایشان بود. منطقه ای که آن زمان امامزاده حسن در آن کشته شد قریه ای به نام جی اولیا بود. این قریه که از ولایات ری بود بعدها به عنوان یکی از زیارتگاه های شیعیان در آمد.
از آن زمان تا به کنون تغییرات زیادی در این منطقه به وجود آمده است. مرقد این حضرت اکنون مورد اجرای طرح عمرانی است. قرار است که دو شبستان بزرگ هر یک به وسعت 1000 متر در دو طرف بقعه احداث شود.
 پس از دفن شدن امامزاده حسن در همین منطقه هسته ای برای بوجود آمدن مناطق مسکونی در منطقه شکل گرفت و مردم از مناطق مختلف برای زندگی به آنجا آمدند.
اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا


منبع: www.iranmavaa.ir

آشنایی با محله های تهران – امام زاده حسن(قسمت دوم)

امروزه بسیاری از مسافران اجاره آپارتمان مبله تهران را در الویت قرار می دهند. خوانندگان گرامی می توانند برای سهولت در اجاره آپارتمان مبله تهران با ما تماس بگیرند.
بسیاری از اراضی کشاورزی این منطقه با شروع اصلاحات ارضی به مناطق مسکونی تبدیل شد و بسیاری برای زندگی به اینجا آمدند. این روند تغییرکاربری زمین ها از سال 1340 شروع شد و تا 1348 عده ی زیادی در منطقه ساکن شدند. اما این روند پایانی نداشت و بعد از 1348 نیز تا سال 1358 تمامی اراضی منطقه تغییر یافت و کاربری کشاورزی خود را از دست داد.
قبل از انقلاب سال 1357 اطراف امامزاده قبرستان بود که بعد از انقلاب از بین رفت و به پاساژ تبدیل شد. اکنون نیز پاساژ های اطراف امام حسن بعنوان یکی از مراکز خرید لباس تهران شناخته می شود. مکانی نیر که امامزاده در آن قرار دارد در گذشته محل پارک سوار درشکه ها از امامزاده تا خط راه آهن بوده است.
 زمانی که مناطق اطراف دچاراصلاحات ارضی نشده بودند و هنوز به شکل کشاورزی بودند به دلیل وجود قماربازها و زورگیرها مناطق خطرناکی به شمار می آمدند. قتل های بسیاری نیز در این منطقه رخ می داده است.
بسیاری از ساختمان های این محله کاربری قدیم خود را از دست داده اند و دچار اتفاقات جدیدی شده اند. برای زمین که زیر پل در خیابان امین الملک بوده به جای پارکینگ استفاده می شده و بعد ها تغییر کاربری داده و به بازار میوه و تره بار تبدیل شده است.
یا شاهد دیگری بر این ماجرا پاساژ نسیم است که سال های پیش با نام گرمابه ی غلامعلی شناخته می شده است و امروزه بعنوان مرکز فروش کفش. بن بست های فراوان، همچنین خیابان ها و معابر کم عرض از مشکلات جدی محله به حساب می آیند.
به گفته ی یکی ازمعتمدین محل، قبل از انقلاب در این محله یک مدرسه ای بود که بعد ها تبدیل به فروشگاه بزرگ ایران شد و امروز نیز به همان شکل است. وی همچنین اذعان می دارد که بیشتر منطقه زمین های مزروعی و کشاورزی بوده است که به مرور زمان تغییر شکل یافته و به ساختمان های مسکونی یا تجاری تبدیل شده. محل تجمع اراذل و اوباش منطقه نیز قهوه خانه ای بوده است که بعد ها یک مبل سازی جای آن را گرفت. گاراژ ها نیز همگی به مرور زمان به مراکز تجاری تبدیل شدند. در پی تغییرات بوجود آمده در این محله تمامی فضای سبز منطقه نیز از بین رفت و به جای آن ساختمان ها آمدند.
عمده ی قشر ساکن محله را کارگران تشکیل می دهند.
ایران ماوا با اجاره آپارتمان مبله تهران همراه شماست.
سابقه ی سکونت مردم در اطراف امامزاده حسن بیشتر از سابقه ی زندگی در بقیه ی مکان های محله است. این محله دارای 53 و نیم هکتاروسعت می باشد که 20.5 درصد از مساحت ناحیه و6.5 درصد از مساحت منطقه را به خود اختصاص داده است. این محله به صورت دو مثاث شمالی و جنوبی است که حول محور امین الملک قرار دارد.
خیابان امین الملک به دلیل مغازه های که در خیابان است و بافت تجاری که دارد در شهر آوازه پیدا کرده است و مردم همه روزه برای تفریح و یا خرید کردن به این خیابان می آیند.
اکنون به بررسی جهات جغرافیایی این محله و اینکه از هر جهتی به چه جایی راه دارد می پردازیم: محله ی امامزادهحسن از شمال به خیابان قزوین از شرق به خیابان مهمان نوازان، از جنوب به خط راه آهن تهران تبریز و از غرب نیز به خیابان لقمان محدود است.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله تهران در سفرهای شما به پایتخت.


منبع: www.iranmavaa.ir

آشنایی با محله های تهران – باغ فیض

برای اجاره آپارتمان مبله با ما در تماس باشید.
درگذشته تهران از مناطق زیادی پدید آمده بود که با مرور زمان به یکدیگر متصل شده و شهری  بزرگ را تشکیل دادند. بسیاری از این مناطق روستا بوده اند که از جمله آنها می توان به باغ فیض اشاره کرد. نام این منطقه که اکنون باغ فیض است از ابتدا نیز باغ فیض بوده است. عوامل زیادی هستند که نشان دهنده ی ارزش تاریخی و مذهبی این منطقه می باشند.
از جمله آنها می توان به درخت توت در خیابان اصلی اشاره کرد که دارای قدمت بسیار می باشد و همچنین به امامزاده های حمیده خاتون و سید جعفر که هر دو از نوادگان امام موسی بن جعفر هستند می تون اشاره کرد.
ساهای قبل ازانقلاب وسعت این منطقه بسیار کم بود تا جایی که تعداد خانوارهای آن به 27 عدد می رسید و جمعیت آن در حدود 190 مرد و 143 زن بوه است. این سرشماری مربوط به سال 1335 می شود. اما باگذشت زمان و مهاجرت بسیاری به تهران و شلوغ شدن این شهر، باغفیض اکنون بعنوان یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق تهران به حساب می آید که دارای ارزش بسیاری می باشد. نام این منطقه پس از انقلاب به باغ ملی تغییر یافت که تا امروز نیز نام اصلی اش همان است ولی به نام باغ فیض شناخته می شود.
در یک کتاب تاریخی جغرافیایی نوشته ستوده درباره ی باغ فیض اینگونه گفته شده که: آب ده از یک رشته قنات تأمی می شود که مظهر آن در شمال غربی دهکده است و آب گوارایی دارد، محصولات آن انار – انجیر – گردو – خرمالو – گیلاس – توت و زردآلو است. توتستان های بزرگ دارد. سیب زمینی – هویج – لوبیا سبزو گوجه فرنگی از محصولات صیفی آنجاست.
از جمله ویژگی های غیر مسکونی این منطقه می توان به دکان نانوایی  –  بقالی – قصابی – شعبه نفت بوده و دبستانی مختلط اشاره کرد که 109 نفر دانش آموز را در خود جای داده بوده است.
زمین های باغ فیض در این سال ها دارای پلاک ثبتی به تعداد 126 عدد بوده است.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره آپارتمان مبله .
دلیل اینکه این منطقه باغ فیض نام گرفته است تعلق داشتن یک زمین زراعی بسیار بزرگ به شخصی به نام فیض الله بوده است. اگر به باغ فیض بروید مجتمع تجاری تیراژه را می بینید. در واقع زمینی که این مجتمع تجاری در آن قرار دارد سکونت گاه اصلی مردم باغ فیض بوده است. در واقع نام این زمین شاهک بوده است که مالکان باغ فیض در آن مکان بوده اند. پس از تبدیل شدن این روستا به یکی از محله های تهران مردم از جای جای تهران برای زندگی به این مکان آمدند.
قناتی که در باغ قیض وجود دارد سهم بسزایی در جذب مردم به این منطقه برای سکنی شده است. این قنات باعث آبادی باغ فیض شده و حتی مناطق اطراف را نیز آباد کرده است. مسجد جتمع باغ فیض نیز دارای قدمت زیادی می باشد و عمر آن به حدود 65 سال می رسد و می توان آنرا قدیمی ترین ساختمان آن منطقه نامید که بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. بالاتر به دو امامزاده ی باغ فیض اشاره شد، لازم به ذکر است که این دو امامزاده نیز تاثیر بسیاری در تشکیل محله داشته اند. علاوه بر مسجد جامع یک حمام در این منطقه است که آن نیز تا به امروز باقی مانده است.
باغ فیض تاثیر زیادی در رساندن اعلامیه های امام خمینی به مردم در روزهای نزدیک به انقلاب داشت. این محله از آنجایی که تا شهر فاصله داشت مسئولیت چاپ اعلامیه ها را بر عهده داشت. محل سکونت آقای عباسعلی نوری در این منطقه بود که پایگاه فعلی بسیج نیز امروزه در آنجاست و به نام پسرش علی ناطق نوری می باشد.
ناطق نوری قبل از انقلاب مجالس سخنرانی بسیاری در محله داشتند که از مراد آباد – کن – حسن آباد – حصارک و …. هم در آن مجالس حضور پیدا می کردند.
خوانندگان گرامی؛ اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله با شرابط مناسب و امکانات رفاهی هستید با ما درارتباط باشید.


منبع: www.iranmavaa.ir

آشنایی با محله های تهران – بهارستان

برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .
بسیاری از اماکن تهران که در گذشته به وجود آمده بود امروزه نیز پابرجاست، از آنها می توان به میدان بهارستان اشاره کرد. این میدان در زمان رضاخان به وجود آمد که البته نام ابتدایی آن بهارستان نبود بلکه نگارستان بود.
 نام این میدان یعنی نگارستان از کاخ و باغ نگارستان که در شمال میدان قرار داشت گرفته شده بود. فتحعلی شاه قاجار احداث کننده ی این کاخ می باشد که البته آنرا برای زندگی تابستانه ی خود ساخت.
بیشترین اهمیت این میدان که اکنون به عنوان بهارستان شناخته می شود، جنبه های سیاسی آن است. دو ساختمان بسیار مهم کشور یعنی مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای ملی در این مکان واقع شده اند.
 همچنین ساختمان وزارت ارشاد نیز در قسمتی از این منطقه واقع شده است. بازار ساز فروش های تهران در این منطقه است. از جهت شمال به خیابان بهارستان و خیابان فخرآباد، از شرق به خیابان مجاهدین اسلام، از جنوب به محله ی سرچشمه و از غرب نیز به خیابان جمهوری اسلامی و باغ سپهسالار محدود می شود. این منطقه دارای خط مترو است و اگر زمانی قصد رفتن به آنجا را کردید می توانید از مترو استفاده کنید زیرا بهترین راه است.
بهارستان نظاره گر رخداد های تاریخی بسیار می باشد. زمانی که مجلس مشروطه تازه شکل گرفته و بگو مگو هام کشمکش های بین شاهان خودکامه و نماینده های مردم را به خود دیده است. از جمله رخدادهای مهم آن زمان می توان به به توپ بستن مجلس توسط قزاقان تحت فرمان لیاخوف روسی، راهپیمایی های مردمی، راهپیمایی مخالفین مصدق، ترور میرزا علی اضغر اتابک و… اشاره کرد.
اجاره سوئیت مبله در تهران با ایران ماوا
گرد میدان بهارستان سه باغ قرار داشته اند، این ساه باغ عبارت اند از:
  • بهارستان
  • نگارستان
  • باغ نظامیه
باغ بهارستان محل قرار گیری عمارت مسکونی سپهسالار بوده است و بعدها در اختیار مجلس شورای ملی گذاشته شد. در باغ نظامیه نیز عمارت مسعودیه قرار داشت. باغ نگارستان نیز در بخش شمالی این میدان واقع شده بود.
بالاتر گفته شد که این میدان محل مبارزات سیاسی بوده است. در دوزان قاجار به توپ بستن مجلس، ترور علی اضغر اتابک و… در این منطقه به وقوع پیوست و در زمان محمدرضا شاه نیز کودتای غلیه مصدق در این منطقه رخ داد.
علاوه بر اتفاقات نامبرده چیزهای دیگری نیز در این مکان ضورت گرفته است که در صورت کنجکاوی می توانید برای آنها در اینترنت جستجو کنید. در دوران فتحعلی شاه در میدان بهارستان شتر قربانی می کردند و نخستین جشن سالیانه ی مشروطه نیز در اینجا صورت گرفت.
تا اینجا به معرفی میدان بهارستان پرداختیم اکنون به چند خیابان که از میدان توپخانه منشعب می گردند می پردازیم: این دو خیابان عبارت اند از خیابان های سعدی و خیابان امیرکبیر.
خیابان اول یعنی سعدی در سالهای اخیر این نام را به خود گرفته است. در ابتدا نام آن لختی بود. وجه تسمیه ی آن عبور دزدان ازین منطقه بوده است. آنها جیب هر عابری را می زدند و به اصطلاح لخت می کردند برای همین این خیابان، خیابان لختی نام گرفته است. خیابان لختی یا همان سعدی از میدان توپخانه منشعب می گردد.
 این خیابان بعد از قطع کردن درختان لاله زار در زمان ناصرالدین احداث شد. خیابان لختی تا میدان استقلال امتداد دارد .
خیابان دیگری که از میدان توپخانه منشعب می گردد، خیابان امیرکبیر است. این خیابان در ابتدا چراغ گاز نامیده می شد و بعدها به دلیل اینک نام چراغ گاز به چراغ برق تغییر یافت، نام این خیابان نیز چراغ برق شد. بعد ها به تبع تغییر نام بسیاری از خیابان ها و کوچه ها نام این خیابان را نیز امیر کبیر گذاشتند.
با اجاره سوئیت مبله در تهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.


منبع: www.iranmavaa.ir