ایران ماوا مرکز اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره سوئیت در تهران / اجاره سوئیت مبله در تهران /اجاره آپاترمان مبله تهران/ اجاره آپاترمان مبله د رتهران

ایران ماوا مرکز اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره سوئیت در تهران / اجاره سوئیت مبله در تهران /اجاره آپاترمان مبله تهران/ اجاره آپاترمان مبله د رتهران

آشنایی با محله های تهران – ونک(قسمت دوم)

برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید. زمانی که صاحب یک ملک می میرد قوانین خاصی برایتقسیم مال و اموال وی بین رعیت ها و ورثه اش است. از بین محصولات صیفی دو سهممتعلق به عیت و یک سهم متعلق به ورثه ی مالک است.

زمانی که صاحب یک ملک می میرد قوانین خاصی برایتقسیم مال و اموال وی بین رعیت ها و ورثه اش است. از بین محصولات صیفی دو سهممتعلق به عیت و یک سهم متعلق به ورثه ی مالک است.

میوه ها و درختان هیزمی نیز بهدو قسمت تقسیم می شد یعنی نصف ازآن ورثه و نصف ازآن رعیت می شد.

میرزا مستوفی الممالک یکی از مالکان اصلی زمین های ونک بود که پس از فوت وی این زمینها و محصولات به 29 سهم بین دخترها و پسر ها تقسیم شد و بر اساس قوانینی که در بالا گفته شد  بین رعیت و ورثه قسم شد.

لازم به ذکر است که در بخش درختان باغ نیز ارباب بابت حق زمین و آبی که برای کشاورزی به رعیت داده شده بود پولی دریافت می کرد.

ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت در تهران

زمین های ونک هنوز هم به صورت اربابی می باشد وراههایی که از ونک مستوفی به دیگر نقاط می رود عبارت اند از:


1-راه ونک ارمنی 2- راه فره زاد 3- راه اوین و درکه 4- راه قلهک 5- راه محمودیه و تجریش 6- راه تهران 7- راه امیر آباد.

درختان میوه ی این روستا عبارت انداز:

گردو، سیب، گلابی، هلو و از همه مهمتر توت است که در بالاتر هم به آن اشاره شد.

درختان هیزمی و غیر بارده آن نیز عبارت اند از:نارون، اشنک، بید، چنار و تبریزی. همچنین این روستا دارای 400 خروار گندم و جو اربابی می باشد.

 صیفی جات این روستا نیز عبارت اند از هندوانه، خیار، بادمجان، کدو، گوجه فرنگی، سیب زمینی و مقدار کمی سبزی نیز در این منطقه کشت می شود.

از دسته ی حبوبات می توان به ماش و عدس و نخود و لوبیا اشاره کرد.

 برای اجاره سوئیت در تهران با ما در تماس باشید.

علفهای این ده نیز انواع مختلفی دارند که بعضیآنها عبارت اند از: صحرا، اسپرس، یونجه و شبدر و تلی. تلی علفی است که مخصوص گاوکاشته می شود.

بالاتر گفته شد که این روستا دارای 400 راس گوسفند است اما در جای دیگر آمده است که 250 گوسفند دارد و دارای 100 راس گاو می باشد. سبزی های صحرایی نیز در این روستا هستند و به اضافه ی آنها می توان ترشاله، بادمک و گندمک در این روستا مشاهده کرد.

قدیمها 4 عدد کندو در این روستا بود که اکنون دیگر از آنها نشانه ای به چشم نمی خورد.

فردی به نام عبدالحمن عمادی درباره ی ونک یادداشت هایی نوشته است که ویژگی هایی از ونک قدیم را برای ما بازگو می کند. از جمله این ویژگی ها می توان به دو تکه بودن ونک در گذشته اشاره کرد.

ونک به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده بود.

قسمت شرقی آن را ونک ارامنه می نامیدند که در وسط آن قلعه ارامنه قرار داشت و اطرافش باغ ها قرار داشتند.

قلعه ی ارامنه و قبرستان ارمنیان هنوزهم در این قسمت می باشد.

 قسمت غربی ونک که نام آن ونک مستوفی بود شامل ده کنونی ونک و اراضی کشت از آن باقی مانده است.

قدیم ترها در بین این دو بخش شرقی و غربی کشمکش های زیادی رخ داده بود که می توانید در نوشته های عبدالرحمن عمادی درباره ی این موضوع اطلاعات زیادی پیدا کنید.

اکنون ونک به عنوان یکی ازخوش آب و هواترین مناطق تهران به شمار می رود و اگر علاقه به گردش در تهران داریدحتما به ده ونک نیز سری بزنید که خالی از لطف نخواهد بود.

اجاره سوئیت در تهران با ایران ماوا


منبع: www.iranmavaa.ir

آشنایی با محله های تهران – ونک(قسمت اول)

برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید.


برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید. ونک یکی از مناطق شمالی تهران است که در قسمت جنوب غربی تجریش واقع شده است. در کتاب های قدیمی از جمله الانساب،منتقله الطالبیه و احوال مهاجرین سادات نام این دهکده را آورده اند.

ونک که دردامنه ی جنوبی اوین و سمت غربی جاده ی پهلویبه شمیران واقع شده است در دوران ناصرالدین شاه جزو املاک خاصه به حساب می آمد تااینکه به دست مستوفی الممالک از شاه خریده شد و به آباد کردن آن پرداخت.

 وی در این دهکده چند قنات احداث کرد و همین موضوع باعث شد مردم از جای جای شهر به آن منطقه بیایند.

البته قبل از اینکه مستوفی الممالک در آن به احداث قنات بپردازد تعدادی خانوار که شمارشان به 10 می رسید در قلعه ای در همین منطقه زندگی می کردند.

کوچه قلعه که در این دهکده است یادآور همان قلعه و زندگی آن خانوار ها است.

کوچه ی دیگری به نام سرلو در این منطقه است که در اصل محل نگهداری گوسفندان بوده است.


امامزاد صالح در تجریش واقع شده و ده ونک در چهار کیلومتری این امامزاده قرار دارد. امروزه ده ونک در حدود 806 سکنه ی ثابت دارد که در تابستان بیشتر نیز می شود و در حدود 100 خانوار به این منطقه می آیند.

ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره  آپارتمان مبله در تهران

از جمله ویژگی های این منطقه میتوان به داشتن میوه های متعدد مانند انارو گردو اشاره کرد، غلات این منطقه نیز خوباست اما توت آن در تهران مشهور است.

آب این منطقه از پنج رشته قنات تامین می شود اما در فصل بهار که برف ها شروع به آب کردن می کنند و رودخانه ها جاری می شوند ونک از اب رودخانه ی درکه نیز استفاده می کند.

 برای رفتن از تهران به ده ونک می توانید از خودروی شخصی خود استفاده کنید زیرا دارای راه ماشین رو است.

در شمال ونک اوین و در جنوب آن یوسف آباد قرار دارد.

 در شرق آن خیابان پهلوی قرار دارد و در غرب آنمسیل رودخانه ی درکه است. تعداد افراد این ده 1055 مرد و970 نفر زن است.

اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.

در کتاب فرهنگ جغرافیایی نوشته شده است که بخشی از زمین های این ده از شهر بیرون است اما بخش هایی از آن نیز در داخل تهران قرار دارد.

در این کتاب، ونک جزو شمیران به حساب می آید.

در این کتاب تعداد افراد این روستا 806 تن گزارش شده اما درکتاب دیگری به نام فرهنگ آبادی کشور 2207 تن که در 427 خانواده تقسیم شده اند ذکر شده است.

از جمله ویژگی های رفاهی این منطقه می توان به یک مدرسه دبیرستان، دو مدرسه ی ابتدایی و یک درمانگاه اشاره کرد. شرکت تعاونی، صندوق پست و دفتر پست نیز از جمله امکانات این روستا به شمار می آیند.

 تعداد گوسفندانی که اهالی این روستا از آنها نگهداری می کنند در این کتاب 400 راس گفته شده است. 5 هکتار از این روستا به گندم کاری آبی و چهار هکتار آن به دیم و 40 هکتار نیز باغ دارد.

 میوه های این روستا که در بالاتر نیز به آنها اشاره شد بعضی از آنها در این کتاب نیز آورده شده اند، مثل: انار، توت، گردو و…

در کتاب های دیگری نظیر اسامی دهات کشور و فرهنگ آبادی ایران به این روستا اشاره شده و از آن سخن هایی به میان آمده است.

بالاتر اشاره شد که در فصل گرما تعداد خانوارهای این روستا افزایش می یابند.

تعداد خانوارهای ثابت این روستا 80 گزارش شده که در فصل تابستان و بهار به 160 عدد می رسد.

همانطور که گفته شد 100 خانوار به تعداد آنها اضافه می شود.

 در ونک افراد زیادی را می توان مشاهده کرد که بومی منطقه نیستند و از جاهای دیگر به انها مراجعه کرده اند. از جمله آنها می توان به خانواده های سادات شکرآب، تعدادی خانواده از تهران و… اشاره کرد.

 از جمله مالکان بسیار مهم این ده می توان به گشتاسب فیروزگر اشاره کرد که صاحب دو دانگ از ونک می باشد، علاوه بر وی اشخاص سرشناس دیگری در این جا  هستند مثل: سید صالح شکر آبی و آقا سید حسن زاهدی.

مثل اکثر روستاها و ده ها ، شغل اکثر مردم اینجا نیز کشاورزش و باغبانی است. علاوه بر آن کارخانه ای در این روسا است که گویا قبلا ماسک تولید می کرده است. در این کارخانه 40 نفر مشغول به کار هستند.

مردم ونک زمین های ده را به این نام ها میشناسند:
1-زمین چال ویزار 2- زمین در عمارت 3- زمین بلنده 4- زمینهای باغنایبی 5- زمین سرخه حصار در جنوب شرقی دهکده که در آن آثاری از قلعه خرابه قدیمیاست 6- زمینهای گل چال در شمال شرقی آبادی بالای قلعه ارمنی 7- زمینهای پی راه سرراه ونک به امیرآباد 8- زمینهای آب دره در جنوب آبادی ونک.

اجاره آپارتمان مبله در تهران با ایران ماوا


منبع: www.iranmavaa.ir

آشنایی با محله های تهران – دارآباد

برای اجاره سوئیت مبله در تهران همراه شما هستیم .
با گذر زمان و افزایش جمعیت شهرها وسعت آنها نیز بیشتر می شود. این وسیع شدن با اضافه شدن روستاهای اطراف به شهرها همراه است. بسیاری از روستاهای اطراف تهران اکنون به شهر متصل شده و جزوی از آن به حساب می آیند.
از این جمله می توان دارآباد را مثال زد. دارآباد یکی از روستاهای شمالی تهران بوده است که از شمال به کوه های توچال، از غرب به بازوی توچال، از شرق به باقلی زار و از جنوب نیز به زمین های اقدسیه مربوط می شده و می شود.
 از جاذبه های این منطقه می توان به پارک ساحلی دارآباد اشاره کرد که یکی از زیباترین پارک های تهران است.
مکانی که دارآبادی های قدیم در آن می زیستند با مکان زندگی آنها در زمان فعلی یکی نبوده است. مکان زندگی گذشته ی آنها را دارآباد کهنه می نامند. پس از کم شدن منابع آبی دارآباد قدیم و کم شدن بارش باران، ساکنان آنجا به مکان فعلی مهاجرت نمودند.
 گفته شده که مظفر الدین شاه بیماری آسم داشته است و به همین واسطه به سفارش دکترهای فرانسوی دستور داد که کاخی در دارآباد بخاطر آب و هوای خوب آنجا برایش فراهم کنند.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره سوئیت مبله در تهران با امکانات رفاهی کامل .
 پس از ساخته شدن کاخ و سکونت یافتن شاه در آنجا این منطقه به شاه آباد تغییر نام داد. پس از مدتی نام شاه آباد از آن برداشته شد و باری دیگر نام دارآباد جایگزین آن شد. علاوه بر کاخ نامبرده شده ساختمان های مهم دیگری در این منطقه ساخته شد که از آن جمله می توان به بیمارستانی که در زمان رضا خان پهلوی ساخته شد اشاره کرد.
این بیمارستان در سال 1312 شمسی ساخته شد و مسلولین نام گرفت. عمارت قاجاری دیگری نیز در این نزدیکی ساخته شد که فخرالدوله نام گرفت.
پس از سرشماری که در سال 1335 شمسی در این منطقه انجام گرفت مشخص شد که دهکده دارآباد 2041 نفر حمعیت داشته است. پس ازآن تا سال 1371 هیچ سرشماری صورت نگرفت. در سرشماری سال 1371 جمعیت این دهکده در حدود 3000 نفر بوده است که این افزایش جمعیت بیشتر بخاطر مهاجرت غیربومیان به این منطقه بوده است.
 ازنظر آب و منابع آبی، دارآباد دو رودخانه دارد که نام یکی از آنها دارآباد و نام کهنه دارآباد است.
این دو رودخانه در نقطه ای به نام سیر دورود پایین به همدیگر می پیوندند و رودخانه ی دارآباد را تشکیل می دهند. علاوه بر این دو رودخانه، دو قنات نیز در این منطقه است که یکی از آنها را به اقدسیه اختصاص داده اند و دیگری که نام آن سید آبگوشتی است  به تهران روانده می شود.
بخشی از رشته کوه های توچال در دو طرف دهکده ی دارآباد قرار گرفته اند. از جمله مراتع این دهکده نیز می توان به شهربانوکشک، کمردگور، تخت شاه، الش‌گا، چپ‌دره، کل‌نو، توپز بلند، چال مگس، بند چلچلا، فراخ‌ سینه، سیردورو، درازلش، میردلو، پهنه خرگوش‌نو؛ و در بخش جنوبی: پیازچال، دره وزوا، عرق‌چینک، خوش‌چال بالا، خوش‌چال پایین اشاره کرد.
از لحاظ تاریخی نیز دارآباد دارای اهمیت می باشد زیرا تپه ی دارآباد مورد کاوش قرار گرفته است و همچنین موزه ی تاریخ طبیعی این دهکده نیز دارای اهمیت زیادی می باشد.
میدان دارآباد تهران نیز در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.
با اجاره سوئیت مبله در تهران از طریق ایران ماوا آسایش و آرامش را تجربه کنید.
اجاره سوئیت مبله در تهران با ایران ماوا


منبع: www.iranmavaa.ir

آشنایی با محله های تهران – چیذر

برای اجاره آپارتمان مبله با ما در تماس باشید.
در گذشته ی تهران بسیاری ویژگی ها بوده اند و دیگر اثری از آنها دیده نمی شود. هر محله ای رسومات و یا ویژگی های مخصوص خود را داشته است. یکی از محله های تهران چیذر بود که آداب و رسوم و ویژگی های مخصوص خود را داشت.
 این محله غارهایی در زیر خود داشت که مردم بومی آنرا لو می نامیدند. لو ها عمدتا برای تامین امنیت مردم و دامداران آنها استفاده می شد.
 مردمان این منطقه به دامداری و کشاورزی مشغول بودند. لو های این منطقه سه عدد بودند و یکی ازاهالی قدیمی محله به نام محمد علی فتح الله زاده خاطراتی را از گذر کردن به داخل لو ها همراه با پدرش تعریف می کند. وی می گوید که پدرش وی را برای نشان دادن غار ها به داخل آنها برده است و به دلیل کمبود هوا در آنجا به ناچار نتوانستند بیش از نیمی از لو را جلو بروند.
 وی همچنین درباره ی دلایل ساختن این لوها می گوید.
اولین دلیل و مهمترین دلیل برای ساختن این لو ها تامین امنیت در برابر خطراتی از جمله حمله ی حیوانات بوده است.
چیذر بین دو تپه قرار داشته است و بین این تپه ها در حدود 20 متر پایین تر از بالای تپه قرار داشته است. لو ها در جایی از این روستا قرار داشتند که افراد با ایستادن بر روی آنها بر تمام روستا اشراف داشتند.
در مواقعی که اتفاقات خطرناک می افتاد مردم از این لو ها برای تامین امنیت خود نیز استفاده می کردند. در فرهنگ لغت لو به پشته، تپه و غار معنی شده است.
سکونت در این محله به سالهای دور بر می گردد که بر این موضوع شواهدی تاریخی موجود است. با استفاده از اکتشافاتی که به تازگی انجام شده اجساد و اجسام تاریخی یافت شده است که نشان دهنده ی قدمت تاریخی این منطقه است.
در یکسری حفاری تعدادی جسد پیدا شد که به طرز عجیب و نامنظمی به خاک سپرده شده بودند. این اجساد مربوط به دوره های خیلی گذشته، در زمانی که آیین میتراییسم پیروانی داشت می شوند. آنها جنازه های خود را به همان طرفی که از آن نور تابیده بود خاک می کردند به همین دلیل قبرستان های آنها بسیار نامنظم شکل می گرفته است و هر جسدی به جهتی خاک می شده.
اجاره آپارتمان مبله با امکانات کامل از طریق ایران ماوا
اجسامی که در این منطقه یافت شده اند هم خبر از قدمت زیاد این منطقه تا دوره ی سیلک کاشان می دهند. این اکتشافات در سال 1347 در ضلع شرقی بوستان قیطریه اتفاق افتاد.
در محله ی چیذر که در شمال تهران قرار دارد سه لو قرار داشته که یکی از آنها در زیر مرقد امامزاده علی اکبر قرار داشه است. یکی از اهالی محل درباره ی لو ها می گوید که ارتفاع مناسبی داشته اند به طوری که یک نفر می توانسته در آن به طور کامل بایستد. وی همچنین می گوید که همراه پدرش به داخل یکی از آنها رفته بود ولی به دلیل کمبود هوا و همچنین تاریک بودن نتوانسته بودند خیلی جلو بروند.
طوری این لو هارا ساخته بودند که از بیرون اصلا قابل تشخیص نبودند. یکی دیگر از آنها در کوچه ی شهید چیذری قرار داشته که به شکل گنبد ساخته شده بوده و دارای ارتفاع حدودا 15 متر بوده است. در لو کوچه شهید چیذری گاو و گوسفندها را نگه می داشتند. دیگر لو محله ی چیذر در بالای مسجد قائم بوده است و در اطراف آن کشاورزان زندگی می کردند و راوی می گوید که پدربزرگ وی نیز از جمله افرادی بوده که در اطراف همین لو ساکن بوده است.
به زبان ترکی لو به معنای محل سکونت است اما دلیل اصلی ایجاد این لو ها تامین امنیت مردمان ساکن در این منطقه بوده است.
خوانندگان گرامی؛ اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله با شرابط مناسب و امکانات رفاهی هستید با ما درارتباط باشید.


منبع: www.iranmavaa.ir

آشنایی با محله های تهران – فرمانیه (قسمت دوم)

برای اجاره آپارتمان مبله در تهران با ما تماس بگیرید. علی نوریان درباره ی آن خاطرات جالبی تعریف می کند از جمله اینکه با موج افتادن به روی تلوزیون می گفتند که باران آمده و با برفک شدن صفحه نیز می گفتند برف آمده و اصطلاحات امروزی را به کار نمی بردند. علی نوریان همچنین می گوید که شب های تعطیلی اهالی در قهوه خانه تا پاسی از شب می ماندند و به تماشای تلوزیون می پرداختند.

از طایفه های اصیلو بومی این منطقه می توان نوریان ها، فرمانفرمایان، پیرنیان ها و… را مثال زد. علی نوریان می گوید که از محل سکونتش تا تودهی 5 دقیقه پیاده روی راه بوده است.

زمانی که رستم آباد به دو قسمت تبدیل شد و قسمت بالایی فرمانیه نام گرفت مربوط به 50 سال پیش می شود. با احداث بزرگراهی که امروزه به نام بزرگراه صدر شناخته می شود این منطقه به دو قسمت بالایی و پایینی تبدیل شد که قسمت بالایی فرمانیه نام گرفت. در همین مواقع و کمی قبل از آن بود که این منطقه شکل شهری به خود گرفت.

 در باغ های آن منطقه که سراسر منطقه را پوشیده بود کم کم خانه های ویلایی پدیدار شده و خیابان بندی ها و آسفالت ها شکل گرفتند. حمیدرضا آقا بزرگ علاوه بر این ها اذعان می دارد که با این طرح توسعه بسیاری از اماکن شاخص از بین رفتند که از آن جمله می توان به قصابی، نانوایی، قهوه خانه و… اشاره کرد.

 تنها  از بین نقاط شاخصی که از این منطقه مانده است حسینیه ی فرمانیه است و بقیه ی آنها از بین رفته اند. این حسینیه در حدود دو قرن عمر دارد و سه دهه پیش بازسازی شد.

 علاوه بر حسینیه ی فرمانفرما، سفارت انگلیس و باغ فرمانفرما از جمله نقاط شاخص این منطقه هستند.در باغ فرمانفرما یک عمارت قرار دار که قدمت زیادی دارد. علاوه بر سفارت انگلیس ده سفارت دیگر در این منطقه است که نسبت به سفارت انگلیس از قدمت کمتری برخوردارند.

 به جز نقاط شاخصی که نام برده شد تنها خاطراتی از این محله یعنی فرمانیه در ذهن مردم باقی مانده است. نه دیگر از آن شب نشینی ها خبری است و نه صفای قهوه خانه ی آن. وقتی به محله وارد می شوید به یک برج بلند که به نام فرمانیه شناخته می شود روبرو می شوید و تمام چیزهایی که درباره ی فرمانیه ی قدیم گفته شد را به یکباره فراموش خواهید کرد.

اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.


منبع: www.iranmavaa.ir